Inhoud van je website, hoe het NIET moet.

De inhoud van een website is van groot belang voor bezoekerstijd, SEO en vertellen van de juiste boodschap. Hier vindt u een paar contentkeuzes die voor verbetering vatbaar zijn.

“Ik wil juridisch in orde zijn. Bezoekers van mijn website moeten eerst de algemene voorwaarden lezen en aanvaarden. Of nog beter, zet die algemene voorwaarden maar vooraan op iedere webpagina!”

De kans is groot dat de gemiddelde bezoeker niet eens de eerste alinea van de algemene voorwaarden leest voor hij wegklikt. Het is zeker een goed idee om een discrete link te plaatsen naar de algemene voorwaarden, onderaan op de homepage, bijvoorbeeld. Maar u kunt niet verwachten dat iedere bezoeker die zal lezen.

“Ik wil juridisch in orde zijn. Bezoekers van mijn website moeten eerst de algemene voorwaarden lezen en aanvaarden. Of nog beter, zet die algemene voorwaarden maar vooraan op iedere webpagina!”

Dat is best wel een goed idee, het geeft een persoonlijke toets aan de website en het is content waarmee uw website zich kan onderscheiden van uw concurrenten. Maar het is geen goed idee om van die informatie het zwaartepunt van uw website te maken: gebruik daarvoor liever informatie waar uw bezoekers meteen wat aan hebben. Een eenvoudige vermelding dat het bedrijf al drie generaties standhoudt, geeft wel vertrouwen, natuurlijk.

“De titel van mijn homepage heb ik al: ‘Welkom op de website van bedrijf Ruttemetut!’”

Uw bezoekers verwelkomen is heel vriendelijk, maar als ze vaker terugkomen – en dat is toch de bedoeling – wordt die verwelkoming na verloop van tijd wat lachwekkend. Stel u voor dat u zich de luxe permitteert om iedere dag drie keer binnen te springen in uw stamcafé, ’s morgens voor een koffie, ’s middag voor een croque en na het werk voor één biertje. Verwacht u dan dat de cafébaas u iedere keer begroet met een berenknuffel?

Terug naar blog        Contact opnemen