Wat bepaald het succes van mijn website?

Mensen bekijken/scannen een webpagina meestal in een vaag F-patroon. De meest bekeken gebieden zijn in het rood, de minder bekeken gebieden in het geel. In het blauw staan de gebieden die nauwelijks de aandacht trekken. Wij houden hiermee rekening bij het kiezen van een lay-out en het bouwen van de website.

De items die echt belangrijk zijn en die het beste het doel van uw website dienen, zet u op de meest bekeken plaats.

 

 

Wat bepaald het succes van je website

Een goede opbouw van de pagina bepaald zeker het succes van je website. Hoe lang blijven de bezoekers op je website?  een goed voorbeeld van een opbouw van je website kan zijn volgens onderstaand voorbeeld:

 

Naast de website bouw zijn ook de volgende 2 zaken van belang voor het succes van de website.

1. Het aantal bezoekers
Mensen vinden uw website via zoekmachines, externe links, reclame die u maakt via andere media, enz. Zoekmachineoptimalisatie is een optie om nog meer bezoekers aan te trekken.

Uw voordeel: extra bezoekers betekent op termijn extra klanten, extra bestellingen, enz.

‘Hoe meer, hoe beter’ is niet altijd het beste principe: uw bezoekers hebben alleen maar iets aan uw website als u ze snel kunt geven waarnaar ze op zoek zijn. Pas dan levert uw website conversie op.

2. De conversie 
Conversie: hoeveel bezoekers klant worden van uw bedrijf, of de juiste informatie vinden, of contact met u opnemen. Conversie realiseert u als uw website zijn doel bereikt. Een doel kan zijn:

  • Een (contact)formulier invullen 
  • Een bestelling plaatsen
  • Een bepaalde pagina bezoeken
  • Zich inschrijven voor een nieuwsbrief
  • Een bestand downloaden 

De kwaliteit van uw website bepaalt hoeveel conversie u realiseert.

Uw voordeel: bezoekers gaan niet terug naar de resultatenpagina van Google maar blijven op uw website omdat ze er vinden wat ze zoeken. Zo worden ze uw nieuwe klanten.

 

Terug naar blog        Contact opnemen